Setelah merilis album Menggapai Istana Bintang pada 2015, Setia Band kembali menegeluarkan album terbaru berjudul Bintang Kehidupan. Yang istimewanya, Charly (vokal) dan Pepeng(gitaris) memuatkan lagu Nike Ardilla di album tersebut. Setia Band boleh dikatakan band yang cukup berani dalam merilis album. Selalunya band atau penyanyi ketika ini memilih merilis beberapa single sebelum menghasilkan album, Setia Band sebaliknya. Setia Band melancarkan album, kemudian mempromosikan singlenya satu persatu. Bagi Charly dan Pepeng, album ini juga sebagai bentuk rasa syukur mereka. Di tengah sulitnya industri musik ketika ini, band pemilik hits “Jangan Mau Mau” mereka masih tetap berusaha dan lebih produktif menghasilkan album.

Charly dan Pepeng mmeberi nafas baru lagu milik almarhumah Nike Ardilla berjudul “Bintang Kehidupan”. Sebagai penghormatan, Charly dan Pepeng pun sepakat mengambil judul lagu tersebut sebagai judul album terbaru mereka.

 

Kejadian Pelik Kematian Nike Ardilla

Lagu Top Nike Ardilla [Bintang Kehidupan]

Bintang Kehidupan

Jenuh aku mendengar
Manisnya kata cinta
Lebih baik sendiri

Bukannya sekali
Seringku mencoba
Namun kugagal lagi

Mungkin nasib ini
Suratan tanganku
Harus tabah menjalani

Jauh sudah melangkah
Menyusuri hidupku
Yang penuh tanda tanya

Kadang hati bimbang
Menentukan sikapku
Tiada tempat mengadu

Hanya iman di dada
Yang membuatku mampu
Slalu tabah menjalani

Malam malam aku sendiri
Tanpa cintamu lagi oh..oh ho..ho
Hanya satu keyakinanku
Bintang kan bersinar
Menerpa hidupku
Bahagia kan datang ..oh oh

Lagu – Lagu Yang Top NIke Ardilla

10 Lagu Niki Ardilla Paling Sedih

Misteri Kematian Nike Ardilla

Walaupun nama saya tak lah sepopular Hanis Zalikha dan sebagainya,, Saya Bangga Dengan Cara Saya.. Walaupun ada jugak yang menasihati supaya saya buat blog-blog lain macam tips ker, tutorial bertudung ker.. supaya rating tinggi. Senang nak dapat job menulis,, sebenarnya sebelum saya menceburkan diri dalam penulisan blog Selangkah, Dua Langkah, Tiga Langkah ke Alam Misteri neh saya pernah tulis blog blog lain.

Saya cuma terharu, ingat dah beberapa minggu tak tulis blog,, mesti tak ada visitor,, tapi tengok menjangkau ribuan orang.. Terima kasih banyak-banyak kepada yang support saya.  Nak bagi BR1M sorang RM100 takde duit,, maka saya hanya mampu ucapkan terima kasih.Macam sekarang neh, memang tak ada idea tapi bila google, tertarik dengan kisah Kematian Penyanyi Indonesia , Nike Ardilla. Disebabkan terlalu banyak artikel dalam Bahasa Indonesi, maka saya cuba mempersembahkan Kisah Kematian Nike Ardilla neh dengan cara saya sendiri.

Kalau pergi karaoke, mesti lagu ‘Suara Hati’ menjadi penggemar pengunjung.Walaupun ramai yang tak boleh bawak dengan lagu tuh.

Suara Hati

“Ku Tak Akan Bersuara..
Walau Dirimu Kekurangan
Hanya Setiamu Itu
Ku Harapkan..

Ku Tak Akan Menduaka
Walau Kilauan Menggoda
Kasih dan Cintaku
Tetap Utuh Untukmu..

Hanya Ku Pinta Darimu
Setialah Selamanya
Sehingga Abadi
Cinta Ini Sayang
Itu kudoakan

Tak mungkinkan terjadi
Kehancuran Cinta Kita|
Seandainya hatimu
Seperti Hatiku
Seandainya Hatimu
Seperti Hatiku….”

Bukan setakat time karaoke jer, kalau layan lagu neh tengah-tengah malam pon memang syahdu jer rasa..’Touching’ dengan lirik dan melodinya yang indah..

Sedikit info tentang Nike Ardilla.

Nama : Raden Nike Ratnadilla
Nama Komersial : Nike Ardilla  Tarikh Lahir : 27/12/1975
Tarikh Mati : 19/03/1995
Lokasi Kematian : Jalan Riau (Dulu dikenali dengan R.S Martadinata)
Punca Kematian  :Ok Sebenarnya ada beberapa versi tentang kematian Nike Ardilla.

a) Kematian Kerana Kecuaian (Human Error)

kemalangan jalan raya selepas melanggar pintu masuk sebuah pejabat Syarikat Nata Usaha Abadi, kerana Nike cuba memintas kereta dihadapannya, tiba-tiba ada satu kereta yang laju datang dari bertentangan arah, memaksa Nike Ardilla terlebih membelok keretanya ke kiri sehingga menyebabkan kecelakaan.

b) Kematian Berunsur Khianat

Sebenarnya sebelum Nike Ardilla meninggal, ada krisi cinta tiga segi antara Nike Ardilla, Enno Sigit (Cucu Perempuan Soeharto bekas Pemimpin Indonesia) dan Tommy Nasution (Anak Lelaki Bekas Gabenor Sumatera, Khairudin Nasution). Kemesraan Nike Ardilla dan Tommy Nasution pernah dilihat sendiri oleh Enno Sigit dan kawannya Ramon. Menurut Ramon, walaupun Enno tak marah, tapi dari raut wajahnya jelas menunjukkan yang dia tak sukalah tengok ‘boyfriend’ dia sendiri ‘bercengkerama’ dengan perempuan lain, nak-nak pulak Tommy dan Enno dah ‘couple’ dekat 6 tahun.Kemuncak Cinta Tiga Segi ini, apabila satu malam Enno Sigit dengan beraninya mengacu pistol tepat ke muka muka Nike Ardilla di M Club Diskotek (Disco) Blok M, Jakarta Selatan. Selepas kejadian itu, Enno berhijrah ke London untuk belajar. Sewaktu diberitahu Nike Ardilla dah meninggal, Enno cuma menjawab “Bukan Saya Lho!”. Diorang pelik kenapa Enno jawab macam tu kan?

Tapi laporan polis kuat mengatakan, yang kematian Nike Ardilla bukanlah berunsur khianat. Ada yang mengatakan, polis saja cakap macam tu, tak nak babitkan Enno sebab Enno merupakan Cucu Soeharto, pada waktu itu Soeharto sangat berkuasa di Indonesia. Tak kurang juga yang berpendapat, Peminat Fanatik Nike Ardilla tidak dapat menerima kenyataan yang ‘Bintang Kehidupan’ mereka telah pergi meninggalkan mereka, maka cerita tentang Enno Sigit diadakan bagi menunjukkan kematian Nike Ardilla berunsur pembunuhan.

c) Pengambilan Alkohol

, Sewaktu ditanya kepada Produser A Hon, “Adakah benar saat kematian Nike Ardilla dia sebenarnya mabuk?”… A. Hon  dengan keras menjawab “Enggak.. enggak.. (tidak, tidak) Nike Ardilla tidak pernah mabuk).
Rentetan dari ulasan A Hon, wartawan menyiasat ke Pusat-Pusat Hiburan yang pernah dikunjungi oleh Nike Ardilla seperti Disco, Pub melalui bil yang dibayar oleh Nike, mereka mendapati Nike Ardilla tidak pernah memesan minuman keras(Alkohol).

d) Dilanggar Hard Top Merah

Ada saksi yang terlihat yang kereta Nike Ardilla dihimpit oleh Hard Top Merah yang menyebabkan kereta Nike Ardilla terlibat kemalangan. Tapi dalam laporan polis, memang tak ada cerita pasal Hard Top Merah neh, yang ada dalam laporan polis ialah sebuah ‘Taft’ yang laju yang datang dari depan menyebabkan Kereta Genio milik Nike Ardilla  terpusing stereng terlalu kekiri dan terpelanting lalu terlanggar tembok.

OK,
SEKARANG…
JENG JENG JENG…!!!
KISAH MISTERI DI KUBURAN NIKE ARDILLA

Nike Ardilla disemadikan di Kompleks Pemakaman Keluarga di Desa Imbanegara, Ciamis. Para pengunjung mendakwa kadang kala terlihat kelibat seperti Arwah Nike Ardilla berjalan-berjalan di kawasan perkuburan tersebut.Untuk Pengetahuan, kawasan perkuburan Nike Ardilla neh ada tempat penginapan, kadang kala pengunjung disitu di ganggu dengan bunyi orang mandi dalam bilik air atau ternampak seorang perempuan dengan muka tertutup berambut panjang.

Kejadian Pelik Kematian Nike Ardilla

Hasil penemuan dari Team Misteri Dua Dunia,

Ustaz Hakim Bawazir mengatakan yang pergi takkan kembali lagi. Yang ada mungkin sekumpulan Jin Pengganggu yang berada di Kompleks Makam terbabit. Jin-jin itu meniru bentuk tubuh atau gaya Nike Ardilla dan merasuk kedalam tubuh manusia yang jiwanya kosong yang suka mengelamun lantas mengaku sebagai Nike Ardilla.

Menurut Ustaz Hakim Bawazir lagi, diantara Alam Kubur dan Alam Kehidupan ada satu tembok  atau dinding yang kuat (Barzakh) dimana dinding ini tidak mampu ditembus oleh orang yang telah mati. Kita sering terdengar cerita roh orang meninggal yang merayau-rayau di tempat kemalangan atau kat tempat yang pernah ditimpa tragedi macam kawasan runtuhan Highland Tower mahupun tempat-tempat bencana seperti Tsunami.

Atas bantuan Team Misteri Dua Dunia, Ustaz Hakim Bawazir dapat menyimpulkan,, dari dialog dengan Jin (jin yang menggunkan tubuh manusia untuk merasuk) tersebut,  terungkap misteri kenapa ramai yang ternampak Arwah Nike Ardilla kat situ sebab tempat tu kotor, dan sepi dari bacaan ayat-ayat Al-Quran. Walaupun dekat makan Nike Ardilla ada Surau, tapi surau itu jarang digunakan dan sepi dari lantunan ayat Al-Quran.

Hasil daripada dialog dengan jin terbabit, jin itu juga akui yang dia tidak akan berani mengganggu orang yang sering baca Al-Quran. Rasulullah mengingatkan dalam satu hadis agar jangan menjadikan rumah kita seperti kuburan,

bacalah ayat suci Al-Quran dirumah masing-masing agar terbebas dari gangguan jin dan syaitan. Jin dan syaitan  sering datang ke rumah yang sepi tanpa bacaan ayat Al-Quran.
Sumber Liputan6 Dan lillysuryanimisterius

Penambahan Dari Website Lain ++ Video Seram Di Bawah !!

Nike Ardila adalah penyanyi terkenal disekitar tahun 1990 . Ia meninggal akibat kecelakaan tragis pada hari minggu tanggal 19 maret 1995. Kematiannya mengejutkan para fansnya diseluruh Indonesia. Tanpa dikomando serentak radio diseluruh nusantara mengumandangkan lagu lagu Nike Ardilla  yang melankolis.

Begitu banyak yang kehilangan Nike Ardilla. Begitu banyak yang meratapi kepergiannya yang tragis. Hari Minggu yang kelabu telah menjemputnya kembali ke pangkuanNya. Kerabat, sahabat sesama artis, penggemar turut berbondong-bondong mengantarkan ke KeharibaanNya. Nike Ardilla pergi dengan penuh tanda tanya, pergi meninggalkan segala kenangan yang telah terukir sepanjang hidupnya. Bintang Kehidupan itu telah pergi untuk selama-lamanya dan tak akan pernah kembali.

Nike Ardila dimakamkan dikompleks pemakaman keluarga di desa  Imbanegara , Ciamis. Setiap tahun makam ini ramai dikunjungi oleh para fansnya . Dikompleks pemakaman  juga disediakan mushalah dan penginapan bagi mereka yang berziarah kemakam tersebut. Namun sayang ketenaran Nike Ardila itu juga dimanfaatkan oleh sekelompok golongan Jin untuk menyesatkan orang yang datang berziarah ke komplek itu.

Para peziarah atau pengunjung kompleks pemakaman kadang kala melihat penampakan ujud seperti Nike Ardila yang sedang berjalan di pemakaman tersebut. Peziarah yang menginap kadangkala terganggu suara seperti ada orang yang sedang mandi ataupun melihat ujud seperti seorang wanita yang wajahnya tertutup oleh riap rambutnya yang panjang.

Team Misteri Dua Dunia dari trans TV yang dipimpin ustad Hakim Bawazir berusaha mengungkap misteri yang ada di komplek makam itu.

Melalui perantara seorang medium dilakukan dialog dengan jin pengganggu yang ada dikompleks tersebut. Dari dialog tersebut terungkap jin tersebut mengganggu pengunjung kompleks hanya karena iseng.

Mereka senang meniru bentuk ujud Nike Ardila dan kadang kala masuk ketubuh orang yang kosong jiwanya atau sedang melamun kemudian mengaku sebagai Nike Ardila. Orang banyak menyangka bahwa itu betul arwahnya Nike Ardila. Padahal Ruh orang yang sudah meninggal tidak mungkin gentayangan dan masuk ketubuh manusia seperti disebutkan dalam surat Al Mukminun ayat 99-100.

99. (Demikianlah keadaan orang-orang kafir itu), hingga apabila datang kematian kepada seseorang dari mereka, dia berkata: “Ya Tuhanku kembalikanlah aku (ke dunia). 100. agar aku berbuat amal yang saleh terhadap yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah perkataan yang diucapkannya saja. Dan di hadapan mereka ada dinding sampal hari mereka dibangkitkan (Al Mukminun 99-100)

Diantara alam kubur dan kehidupan dunia ada dinding yang kuat (barzakh) yang tidak mungkin ditembus oleh mereka yang sudah meninggal dunia.

Orang yang kesurupan sering mengaku sebagai ruh nenek, leluhur atau sifulan yang meninggal disana atau disini, semua itu adalah tipu daya golongan jin untuk menyesatkan manusia. Kita juga sering mendengar cerita cerita tentang arwah gentayang yang sering muncul ditempat kecelakaan atau tragedi bencana yang banyak menrenggut jiwa , semua itu adalah perbuatan golongan jin yang ingin menyesatkan manusia. Banyak orang yang terkecoh oleh penampakan jin yang bermacam macam ini. Manusia menyangka itu betul ruh orang yang sudah meninggal.

Dari dialog dengan Jin yang masuk ketubuh  mediator yang telah disiapkan Team  , jin tersebut  mengakui bahwa ruh orang yang sudah meninggal tidak mungkin kembali kedunia, karena mereka sudah dikunci oleh Allah disuatu tempat. Kejadian orang yang kesurupan dan mengaku sebagai ruh sifulan dan fulana adalah perbuatan dari golongan jin untuk menyesatkan manusia.

Dari dialog dengan Jin tersebut juga terungkap bahwa mereka betah berada ditempat tersebut karena tempat tersebut kotor , tidak terawat dan sepi dari lantunan ayat suci Al Qur’an.

Walaupun dikompleks itu ada mushalah tapi mushalah itu jarang digunakan dan sepi dari lantunan ayat suci Al qur’an. Jin Kafir yang masuk kedalam tubuh mediator juga menyatakan bahwa mereka tidak berani mengganngu orang yang sering membaca Qur’an, mereka merasa panas dan tidak betah jika mendengar lantunan ayat suci Al qur’an.

Rasulullah megingatkan dalam salah satu hadist agar jangan menjadikan rumah kita seperti kuburan, bacalah ayat suci Qur’an dirumah masing masing agar terbebas dari gangguan jin dan syetan yang sering mendatangi rumah yang sepi dari bacaan ayat suci Qur’an.

Untuk lebih jelasnya silahkan saksikan pengakuan jin yang sering mengganggu para peziarah makam Nike Ardila pada video berikut ini.

 

 

Sumber:lilymisteriusBlogspot Dan Fadlihadotcom