Inilah yang dinamakan pengorbanan sebuah cinta. Apa yang telah terjadi pada Angeline Francis Khoo, anak perempuan bertuah sekaligus pewaris harta salah satu hartawan Malaysia Dr Khoo Kay Peng. Khoo Kay Peng dikenali sebagai pemilik perusahaan dagang dengan berbagai syarikat termasuk retail, hotel, makanan, hartanah, dan pelancongan, Malayan United Industries Berhad (MUI).

 

Sejak remaja, Angeline sudah dibentuk untuk menjadi pewaris perniagaan bapa yang memegang perusahaan di bawah MUI Group, Laura Ashley. Namun kini dia rela melepas hak warisnya demi orang yang dicintai. Hal ini dilakukan kerana ayahnya tidak merestui pernikahannya dengan lelaki yang dicintai Angeline bernama Jedidiah Francis.

Mengenaik kisah percintaannya, Angeline dan Francis bertemu ketika mereka sekolah di Oxford, London. Francis bekerja jadi ahli penganalisis data dan bapanya juga tak setuju dengan hubungan keduanya. Khoo Kay Peng sempat memaklumkan akan memutus hubungan dengan Angeline serta ia tidak mendapat warisan jika mahu berkahwin dengan Francis.

Demi cinta, Angeline pun memilih tetap berkahwin dengan Francis dan melepas hak warisnya jadi pewaris perniagaan ayahnya.

Angeline juga mengatakan bila dia tanpa sangsi meninggalkan harta bapanya untuk lelaki yang dicintainya. Dia tidak mahu hidupnya di kawal oleh wang seperti ayahnya.

Angeline sendiri kecewa terhadap bapanya kerana tidak peduli dengan kehidupan anak-anaknya. Angeline cuma menyesali bagaimana apabila di hari tua kelak, bapanya hidup sendiri tanpa siapa pun di sisinya. Lebih-lebih lagi sudah bercerai dengan ibunya iaitu Pauline Chai.

Walaubagaimanapun Angeline langsung tidak menyesal dengan keputusan tersebut . Setelah membuat keputusan itu, dia juga berjaya membina perniagaan fesyennya dengan nama Rosie on Fire.

Sumber Stomp, Instagram Angeline